tisdag 29 mars 2011

Varför träna?

Träning.

Varför tränar man? Solen skiner ute, våren är påväg Landskamp på TV
så åker man och svettas röven av sig istället.

Det hade ju vart väldigt fint med att tända grillen, ta hem lite vänner, dricka en kall
öl i solen medans köttet får en fin grillyta.

Men tänker jag efter så hinner jag med båda två, kanske man missa just landskampen ikväll
men det går ju 20 matcher i veckan.

Jag har väldigt lätt för att "fastna" i soffan, det kan ta ett halvår innan jag gör en
fysisk aktivitet*. Så får jag för mig att börja med någon form av idrott eller gym så gör
jag det. Då finns det inget stop gärna varje dag, kl. 05 innan jobbet funkar också i 2 månader.
Sedan är det fotboll för hela slanten i ett halvår igen. Ni hänger med vad jag menar.

Men tänk om man skulle kunna hitta en bra balans, träna sina tre pass i veckan,
äta lite nyttigare till lunchen, hoppa över chipsen och låta detta bli en vana. Jag är övertygad att iallafall jag skulle må bättre av det.

Det är inte lätt att hänga ut sig i en blog som Theresé har gjort, bilder i underkläder,
mått, fett% och allt vad det är.

Men där visar Theresé hur stark hon är som människa och trygg i sig själv.
Hon tänker som så många andra tänker som sitter hemma med coca-colan och chipsen i högsta hugg, skillnaden är att Therese gör något åt det! Vafan KF nu kör vi ALL IN upp med bilder upp med resultat upp med vad jag äter.
Så ska det nog fan bli ordning i torpet och midsommar klänningen kommer sitta som ett smäck!

Så vad vill jag få ut, jo kom igen nu alla som vill ändra på era dåliga vanor, nästa dag
är första dagen i resten av era liv så ta till vara på den dagen och byt ut dom dåliga vanorna.
Det e ju inte gjort i en handvändning (och jävligt klyschigt) men tillsammans kan vi uppmuntra varandra, skriv i kommentarerna vad ni har gjort idag för att ändra lite till det bättre, känner ni Therese ring henne då och tillsammans ta en jogging runda i Fontin. Annars så tar du med din jobbar kompis på en jogging runda eller promenad i det fina vädret istället för den där goa kalla ölen : )

KOM IGEN, NU KÖR VI!

Mvh. Björn

Bild dag 90.


4 kommentarer:

  1. Jag tycker oxå det är väldigt modigt att lägga ut bilder i bara underkläder och skriva ut procenter och allt sånt. Kämpa på och lycka till nu, allihop :) :) /Micaela Elofsson

    SvaraRadera
  2. Håller med Micka. Kan berätta att jag inte ätit något sött på två dagar. Nästan rekord! Blir inspirerad av er.

    SvaraRadera
  3. Lilla Thulla-Fia inspirerar mig varje dag jag träffar henne, så nu har jag oxå börjat kom tbx till "mig-själv" =)Tack för det Tessan =)

    SvaraRadera
  4. Tack själva!! Känns som vi kollektivt blir snygga till sommaren:)

    SvaraRadera